4 навички, які потрібні кожному фрілансеру

Одних знань недостатньо для успіху. Важливо ще організувати процес роботи і налагодити спілкування з клієнтами.

1. Управління часом

Без цього досвіду не обійтися ні досвідченому фрілансеру, ні того, хто тільки починає поєднувати фріланс з основною роботою.

  • Пам’ятайте, що ваш час має певну цінність, та не витрачайте його даремно. Ретельно вибирайте клієнтів, щоб в процесі роботи не виявилося, що ви займаєтеся якоюсь нісенітницею.
  • Складайте графік на день і дотримуйтеся його. Вказуйте дедлайни, щоб нічого не забути і додатково мотивувати себе.
  • Записуйте, скільки часу у вас іде на виконання різних типів завдань. Поступово ви зрозумієте, який у вас темп роботи, і вам буде легше планувати день.
  • При можливості давайте собі більше часу на завдання. Завжди є ймовірність, що вас відверне щось термінове або що клієнт внесе правки в первісну ідею. З невеликим запасом вам буде спокійніше.
  • Спробуйте різні поради для продуктивного використання часу. Шукайте те, що підходить під ваш темперамент і специфіку роботи.

2. Самомотивація

Коли ви працюєте на компанію, мотивація теж багато в чому залежить від вас особисто, але часто є додаткові бонуси: затишний офіс з хорошою кавоваркою, можливість поспілкуватися з колегами, корпоративні заходи, почуття приналежності до команди. Все це заряджає енергією. На фрілансі потрібно підбадьорювати себе самостійно.

  • Облаштуйте комфортне робоче місце. Купіть зручний стілець і стіл, якщо весь день сидите, і зробіть хороше освітлення. В приємній обстановці і працювати буде приємніше.
  • Якщо вам важко весь день проводити в поодинці або, навпаки, будинки вас відволікають близькі, спробуйте попрацювати в коворкинге, бібліотеці або кав’ярні.
  • Не забувайте про регулярні перервах. Подихайте повітрям, зробіть щось по дому або займіться спортом. Зміна діяльності допоможе перезарядитися і захистить від вигорання.
  • Нагадуйте собі, чому ви захотіли перейти на фріланс. Може бути, ви прагнули до незалежності, хотіли отримати новий досвід або більше заробляти. Розуміння того, що ви рухаєтеся до своїх цілей, поверне мотивацію в скрутну хвилину.

3. Комунікація з клієнтами

За даними 75 Customer Service Facts, Quotes & Statistics компанії Help Scout, 91% клієнтів, незадоволених вашими комунікативними навичками, більше не захочуть з вами співпрацювати. Тому, яким би хорошим фахівцем у своїй сфері ви не були, вам потрібно вміти спілкуватися.

  • Говорите грамотно, не вживайте сленг і утримайтеся від емоцій. Зберігайте діловий тон, не переходячи на фамільярності.
  • Не використовуйте занадто багато професійного жаргону: навряд чи клієнт розбирається у вашій сфері так само добре, як і ви.
  • Оперативно відповідайте на питання. Ви не зобов’язані писати протягом п’яти хвилин, але розтягувати обговорення на кілька днів теж не варто.
  • Фіксуйте всі умови співпраці письмово. Усні домовленості залиште тільки для тих, кому ви довіряєте.
  • Не бійтеся задавати питання. Краще розібратися у всьому відразу, щоб потім не було непорозумінь.

4. Оцінка своєї роботи

Завжди складно вирішити, скільки грошей брати за свої послуги. Якщо запитати занадто багато, можна залишитися без клієнтів. Якщо занадто мало — на вас посиплеться зайві пропозиції. При цьому велика спокуса погодитися на все, пропустити дедлайни і взагалі нічого не отримати.

  • Подивіться розцінки інших фрілансерів у вашій сфері або попитайте знайомих фахівців, які теж працюють на себе. Це допоможе зорієнтуватися на ринку.
  • Визначте середню ставку, враховуючи досвід і навички. Вирішіть, на яку мінімальну суму ви готові погодитися в крайньому випадку, і не знижуйте її.
  • Не беріть оплату погодинно: так ви продешевіть. Пам’ятайте, що на вартість послуги впливає ваш професіоналізм, а також складність конкретного проекту.
  • Під час переговорів згадайте попит і пропозицію. Ви можете підняти ціну на послуги, якщо виконавців менше, ніж замовників, або у вас є унікальні навички.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code