«Соціальні мережі — це зло,» «Соцмережі — це основний поглинач часу», «У соцмережах молодь тільки даремно розтрачує свої сили,» — це лише три з найбільш поширених (і на жаль, часто справедливих) щодо затвердження соціальних мереж і того, як Facebook і ВКонтакте впливають на наше життя. Найбільш радикально налаштовані блогери радять взагалі видалити свої акаунти з усіх соцмереж, проповідують «ескапізм навпаки» і закликають до перемикання на оффлайн-реальність. Але по роботі і особистих міркувань я, наприклад, не хочу перетворюватися в «цифрового відлюдника». Як же мені бути і чи можна змінити ситуація і перетворити «тайм-кілер» в джерело користі для себе самого? Нещодавно я задався цим питанням, аналізуючи, як організувати співвідношення роботи, життя і онлайн-комунікацій, і ось 8 правил, які протягом наступних 100 днів хочу спробувати сам у використанні соцсервисов і пропоную всім читачам «а» зробити те ж саме.
Правила для тих, хто хоче витягти з соцмереж користь замість того, щоб «вбивати час»:
- Створіть списки сторінок та фільтрувати контент. Рада, який підійде користувачам Twitter і Facebook (у ВКонтакте поки такої можливості немає). В загальну стрічку новин і статусів «валиться» все підряд: ви мали необережність «залайкати» / «зафолловіть» якусь сторінку чи бренд? Все, тепер він періодично буде то і справа «спливати» у вашій стрічці новин. Звичайно, можна зайти в налаштування і почистити список з пари сотень / тисяч брендів, компаній, видань, людей, знаменитостей, музичних груп та блогів, які ви хоча б раз відвідували і натискали на кнопку «Мені подобається» / «Підписатись». Але замість цього куди простіше розділити всі сторінки за тематиками, мовними параметрами, країнам, типів вмісту, важливості для вас — і окремо переглядати найважливіші з цих списків раз в день.
- Підписуйтесь тільки на те, що вас дійсно цікавить. Поки Facebook був молодий і свіжий», ми «лайкали» все підряд. Зараз, коли навіть цементні заводи навіщо-то обзаводяться власною сторінкою, є сенс звертати увагу на те, що ж конкретно «вам і ще 20 користувачам подобається.»
- Встановіть плагін, який обмежує ваше використання соцмереж протягом дня. Блокування доступу до «вбивць часу» допоможе зосередитися на роботі. Якщо не хочете користуватися таким плагіном, спробуйте хоча б «правило 4-х годин», про який я писав раніше.
- Наведіть порядок у своїх списках «друзів». Всі ці пару сотень людей — хто вони вам? Так вам важлива в друзях знайома одного однокласника, з якою ви 2 рази в житті перетнулися на чиїйсь вечірці? Ви досі тримаєте в друзях свого колишнього хлопця? Колега по першій в житті роботі, з яким ви не спілкувалися з 2007-го, — серйозно, ця людина варта того, щоб нові фото його собаки / подружки / салату з’являлися у вашій стрічці новин через 5 років?! Ви ж розбірливі в плані соціальних зв’язків і знайомств в реальному житті — так чому у вас такий безлад в онлайн-світі?
- Розділіть типи контенту між соціальними мережами. За новинами спробуйте вирушати в Twitter, за особистими подіями і думками друзів у Facebook, за візуальними нотатками і враженнями — в Instagram, за цікавою інфографікою — в Pinterest.
- Використовуйте тематичні групи і хештеги для пошуку і споживання інформації, яка вас цікавить. В українському сегменті Facebook, приміром, є групи і сторінки для жителів окремих районів Києва; у російському сегменті — профільні групи за інтересами і сфер діяльності (наприклад, цікавляться рекламою в нових медіа можуть подати заявку в «Комунікації в інтернеті», а ті, хто хоче залучити кошти для власного проекту — в групу «Росіяни на Kickstarter»).
- Використовуйте сервіси-агрегатори для збору контенту з різних майданчиків. Про те, які сервіси для цієї мети підходять, ви можете почитати в одному з моїх попередніх постів на «е».
- Проводите вихідні взагалі без соцмереж. Це, до речі, — один з хороших способів знайти натхнення в реальному світі, а не постійно копаючись в Мережі. Отключайтесь від цифрового потоку і приділіть увагу живим людям, а не їх красивим аватаркам на екрані ноутбука або планшета.