Японські музиканти бояться залишитися без слонової кістки для виготовлення старовинного інструменту кото

Музикант Шоин Хагиока б’є по підставі свого кото. Його пальці танцюють на 13 довгих струнах цього дерев’яного інструменту. Сидячи навпроти, студент Токійського університету мистецтв Лео Кінно обережно приєднується до вчителя, граючи на своєму власному інструменті. Кінно вивчає японську музику і підтримує багатовікові традиції національного мистецтва. Але в красі звуковидобування він серйозно відстає від свого інструктора. І не через брак таланту або зусиль, а з-за відсутності в його інструменті деталей зі слонової кістки…

Слонова кістка в традиційних японських інструментах

Що являє собою традиційний струнно-щипковий музичний інструмент Японії. Для отримання найкращого звуку потрібно 13 міцних рухомих мостів (кобилок) з слонової кістки і три тонких плектра з цього ж матеріалу, які нагадують довгі нігті. З допомогою кобилок інструмент налаштовують, регулюючи висоту звуку струн.

Сямісен, триструнний інструмент, схожий на гітару, також вимагає слонової кістки для моста і баті – віялоподібного плектра. «Кожен, хто майстерно грає на кото або сямисэне, використовує слонову кістку, – стверджує Хагиока. – Без цього матеріалу буде дуже важко продовжувати японські музичні традиції».

В кого закохана Софі Марсо через 21 рік після виходу фільму “І цілого світу мало”
Головний інгредієнт – мелені кавові зерна: готуємо незвичайний крем-брюле
Морозиво-сендвіч з безглютеновыми коржами: готуємо освіжаючий ласощі

Боротьба з браконьєрством

У 1989 році багато країн, у тому числі США, члени Європейського співтовариства і багато африканські і азіатські держави, проголосували за заборону міжнародної торгівлі слоновою кісткою. І на те є вагомі причини. У попереднє десятиліття популяції слонів по всій Африці скоротилися вдвічі через незаконне винищення цих тварин.

Браконьєри полювали на слонів в основному з-за їх бивнів, які користувалися підвищеним попитом саме в Японії. Протягом декількох років заборона, здавалося, працював, але в середині 2000-х браконьєрство знову посилився.

У період з 2007 по 2014 рік популяція саванных слонів скоротилася на 30 %. Знищення ж популяції лісових слонів, чия слонова кістка найбільш цінується в Японії, досягло ще більш катастрофічних масштабів: цих тварин з 2002 до 2013 року стало менше на 62 %!

Можлива заміна?

Фахівці працюють на новими матеріалами, намагаючись створити синтетичну кістка, яку можна було б використовувати в кото-без погіршення його звуку. Вони вірять, що це можливо, адже змогли ж замінити натуральну шкіру, традиційно використовувану в сямисэнах, штучною. Однак багато музиканти наполягають на тому, що слонова кістка забезпечує чудову якість звуку в порівнянні з пластиком, деревом або керамікою, і що медіатори з цього матеріалу легше використовувати під час тривалих виступів. Без слонової кістки, як вони стверджують, японська традиційна музика постраждає.

Проте більшість сходиться на думці, що жити в гармонії з природою і світом важливіше. Так, 83-річний музикант Масатаро Имафуджи, грає на сямисэне, каже, що таке ставлення до навколишнього середовища знаходить відображення в самій традиційній музиці і японській культурі в цілому.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code